Wie

Psalmen 125:4-5. Mag ik jouw naam noemen als antwoord op vers 4?

4 ‭‭Wees goed voor wie goed is, ‭HEER‭, 
‭voor de oprechte van hart.
‭‭ 5 ‭‭Maar wie een dwaalweg gaat: 
‭‭HEER‭, verdrijf hem en allen die onrecht doen. 
‭Vrede over Israël!

Juich, dien, kom, erken


Ben ik, ben jij goed en oprecht van hart? Waar leg je de meetlat om die vraag te kunnen beantwoorden en kun je dat überhaupt wel zeggen over jezelf? Er is maar één mens die volmaakt goed en volmaakt oprecht was en dat is Jezus. Gelukkig wordt er in vers 4 niet gesproken over volmaakte goedheid en oprechtheid. Dan zou niemand in aanmerking komen om de goedheid van God, zijn zegen, te ontvangen.
Het geheim ligt voor mij wel in Jezus. Alleen Jezus in jou en in mij maakt ons goed en oprecht. Mijn enige vraag is dus: Woont Jezus in jou en wil je Hem volgen? Als je die vraag met ‘ja’ kunt beantwoorden noem ik je naam en is het lied ook voor jou.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand