Bestaan

Psalmen 139:7-16. Hoe kijk jij aan tegen jouw bestaan vandaag?

7 ‭‭Hoe zou ik aan uw aandacht ontsnappen, 
‭hoe aan uw blikken ontkomen?
‭‭ 8 ‭‭Klom ik op naar de hemel–u tref ik daar aan, 
‭lag ik neer in het dodenrijk–u bent daar.
‭‭ 9 ‭‭Al verhief ik mij op de vleugels van de dageraad, 
‭al ging ik wonen voorbij de verste zee,
‭‭ 10 ‭‭ook daar zou uw hand mij leiden, 
‭zou uw rechterhand mij vasthouden.
‭‭ 11 ‭‭Al zei ik: ‘Laat het duister mij opslokken, 
‭het licht om mij heen veranderen in nacht, ‘
‭‭ 12 ‭‭ook dan zou het duister voor u niet donker zijn–
‭de nacht zou oplichten als de dag, 
‭het duister helder zijn als het licht.
‭‭ 13 ‭‭U was het die mijn nieren vormde, 
‭die mij weefde in de buik van mijn moeder.
‭‭ 14 ‭‭Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan, 
‭wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt. 
‭Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel. 
‭‭ 15 ‭‭Toen ik in het verborgene gemaakt werd, 
‭kunstig geweven in de schoot van de aarde, 
‭was mijn wezen voor u geen geheim.
‭‭ 16 ‭‭Uw ogen zagen mijn vormeloos begin, 
‭alles werd in uw boekrol opgetekend, 
‭aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één.
‭‭ 
Verborgen aanwezig deelt U mijn bestaan.


Hoe kijk jij vandaag aan tegen jouw bestaan? Ben je blij dat je er bent en dat Hij er is? Wou je dat je nooit geboren was en vind jij je helemaal niet zo kunstig geweven, zoals in vers 15 staat? Of heb je geen zin meer in het leven, omdat je eenzaam, ziek, depressief of moegestreden bent? 
Wat de situatie ook is, Hij is er bij en aan de dagen van jouw bestaan ontbreekt er niet één. Geeft God jouw vandaag een dag om te bestaan, besta dan! Houd je vast aan de prachtige woorden van deze Psalm en het lied van vandaag:

Hoe wonderlijk mooi is uw eeuwige naam.
Verborgen aanwezig deelt U mijn bestaan.
Waar ik ben, bent U, wat een kostbaar geheim.
Uw naam is ‘Ik ben’ en ‘Ik zal er zijn’.

Een boog in de wolken als teken van trouw,
staat boven mijn leven, zegt: Ik ben bij jou!
In tijden van vreugde, maar ook van verdriet,
ben ik bij U veilig, U die mij ziet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand