Belofte

Psalmen 132:11-18. Op welke belofte(s) van God ga jij vandaag staan?

11 ‭‭De ‭HEER‭ heeft David trouw gezworen, 
‭en zijn belofte neemt hij niet terug: 
‭‘Een van je nazaten 
‭laat ik je troon bestijgen.
‭‭ 12 ‭‭Houden je zonen zich aan mijn verbond, 
‭aan de richtlijnen die ik hun geef, 
‭dan zullen ook hun zonen voor altijd 
‭zetelen op je troon.’
‭‭ 13 ‭‭De ‭HEER‭ heeft Sion verkozen 
‭en als woonplaats begeerd:
‭‭ 14 ‭‭‘Dit is, voor altijd, mijn rustplaats, 
‭hier verlang ik te wonen.
‭‭ 15 ‭‭Ik zal Sion met voedsel zegenen, 
‭de armen brood geven in overvloed
‭‭ 16 ‭‭en de priesters met eer bekleden. 
‭Zijn getrouwen zullen juichen van vreugde.
‭‭ 17 ‭‭Hier breng ik Davids huis tot aanzien, 
‭hier ontsteek ik een lamp voor mijn gezalfde.
‭‭ 18 ‭‭Zijn vijanden bekleed ik met schande, 
‭maar op zijn hoofd schittert een kroon.’
‭‭
Wat Hij beloofd heeft dat zal Hij ook doen! Zijn trouw blijft tot in eeuwigheid!

Ga gerust op de belofte(s) van de Heer staan, want wat Hij beloofd heeft dat zal Hij ook doen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand