Loven

Psalmen 138:1-5. Waarom wil jij de Heer (niet) loven met heel je hart?

1 ‭‭Van David. 
‭Ik wil u loven met heel mijn hart, 
‭voor u zingen onder het oog van de goden,
‭‭ 2 ‭‭mij buigen naar uw heilige tempel, 
‭uw naam loven om uw liefde en trouw: 
‭grote dingen hebt u beloofd, tot eer van uw naam.
‭‭ 3 ‭‭Toen ik u aanriep, hebt u geantwoord, 
‭mij bemoedigd en gesterkt.
‭‭ 4 ‭‭Laten alle koningen op aarde u loven, ‭HEER‭, 
‭zij hebben de beloften uit uw mond gehoord.
‭‭ 5 ‭‭Laten zij de wegen van de ‭HEER‭ bezingen: 
‭‘Groot is de majesteit van de ‭HEER‭.
‭‭ 
Voor de Heer juichen wij.


David heeft zijn lier duidelijk niet in de wilgen gehangen, zoals in de vorige Psalm het volk Israƫl in ballingschap. Hij wil God loven. Het loven van God is een wilsbesluit, geen gevoel. Redenen om God te loven die hier genoemd worden zijn:

1. God loven om zijn liefde.
2. God loven om zijn trouw.
3. God loven omdat Hij doet wat Hij belooft.
4. God loven omdat Hij antwoordt.
5. God loven omdat Hij bemoedigt.
6. God loven omdat Hij je sterkt.
7. God loven omdat zijn majesteit groot is.

Rest mij nog antwoord te geven op de vraag van vandaag. Waarom wil ik God loven en voor Hem zingen? Net als David: Om Gods liefde en trouw.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand