Rust

Psalmen 131:1-3. Hoe breng je je ziel tot rust?

1 ‭‭Een pelgrimslied van David. 
‭‭HEER‭, niet trots is mijn hart, 
‭niet hoogmoedig mijn blik, 
‭ik zoek niet wat te groot is 
‭voor mij en te hoog gegrepen.
‭‭ 2 ‭‭Nee, ik ben stil geworden, 
‭ik heb mijn ziel tot rust gebracht. 
‭Als een kind op de arm van zijn moeder, 
‭als een kind is mijn ziel in mij. 
‭‭ 3 ‭‭Israël, hoop op de ‭HEER‭, 
‭van nu tot in eeuwigheid.
‭‭ 
Stil, mijn ziel, wees stil.


Hoe breng ik mijn ziel tot rust? ‘Als een kind op de arm van zijn moeder’, zegt de Psalm van vandaag. Ik ben gezegend met kleinkinderen en die zijn weleens onrustig. Wat werkt dan het best? Neem ze op schoot, geef ze een knuffel en lees een boekje voor.
Geestelijk gaat het eigenlijk net zo. Wat werkt het best als je ziel onrustig is, zoals de mijne gisteren (lees post gisteren)? Ga naar je hemelse Vader, laat je koesteren en liefhebben door Hem en lees samen met Hem de Bijbel. Heeft mij gisteren enorm geholpen 😀🙌

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand