Sneed door


Psalmen 129:1-4. Welke riemen heeft de Heer voor Israël en voor jou doorgesneden?

1 ‭‭Een pelgrimslied. 
‭Dikwijls werd ik gekweld, van mijn jeugd af aan, –
‭ Israël, blijf het herhalen–
‭‭ 2 ‭‭dikwijls werd ik gekweld, van mijn jeugd af aan, 
‭maar gebroken hebben ze mij niet.
‭‭ 3 ‭‭Ze trokken hun ploeg over mijn rug 
‭en maakten lange voren,
‭‭ 4 ‭‭maar de ‭HEER‭ die rechtvaardig is, 
‭sneed de riemen van de drijvers door.
‭‭ 
Vrijheid



De riem van de zondemacht is doorgesneden voor Israël en voor ons. Nehemia en Paulus verwoordden beiden goed waarom Israël keer op keer verlost moest worden en waarom wij verlossing nodig hebben. Om de zonde!

Nehemia 9:33  / NBV
33 ‭‭U handelde rechtvaardig bij alles wat ons overkomen is, u bent betrouwbaar en wij zijn het die verkeerd handelden.‭ 

Romeinen 3:23  / NBV
23 ‭‭Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God;‭ 

Die riem wordt doorgesneden voor diegenen die geloven in het verlossingswerk van Jezus. Aan ons de opdracht om Jezus daarin te volgen en mensen die vrijheid te geven.

Lukas 4:18  / NBV
18 ‭‭‘De Geest van de Heer rust op mij, 
‭want hij heeft mij gezalfd. 
‭Om aan armen het goede nieuws te brengen 
‭heeft hij mij gezonden, 
‭om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken 
‭en aan blinden het herstel van hun zicht, 
‭om onderdrukten hun vrijheid te geven,
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand