Altijd

Psalmen 138:6-8. Wat zal God altijd blijven doen?

6 ‭‭De ‭HEER‭ is hoogverheven! Naar de nederige ziet hij om, 
‭de hoogmoedige doorziet hij van verre.’
‭‭ 7 ‭‭Al is mijn weg vol gevaren, u houdt mij in leven, 
‭u verdedigt mij tegen de woede van mijn vijanden, 
‭uw rechterhand brengt mij redding.
‭‭ 8 ‭‭De ‭HEER‭ zal mij altijd beschermen. 
‭‭HEER‭, uw trouw duurt eeuwig, 
‭laat het werk van uw handen niet los.
‭‭ 
Heer, U bent altijd bij mij.


Altijd zal de Heer ons beschermen. Zoals een Vader die zijn kind omarmt, ja, zo omarmt U ook ons. Een kind van God zijn betekent dus verzekerd te zijn  dat God altijd beschermt. 

Hoe word je nu een kind van God?

Johannes 1:12  / NBV
12 ‭‭Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden.‭ 

In de grondtekst betekent ‘worden’: tot ontstaan komen, beginnen te zijn, leven ontvangen.
Als je Hem wilt ontvangen in je leven en je gelooft in Hem, dan ontstaat er nieuw leven in jou en begin je te zijn zoals Hij je bedoeld heeft. Dat is een levenslang proces. 
Vergelijk het met een trouwboekje. Als je dat ontvangt op je huwelijksdag is dat de zekerheid dat je getrouwd bent, maar nog niet het bewijs dat je als een getrouwd stel leeft. Dat is een levenslang proces van groeien in liefde, investeren in relatie en trouw zijn.
Zo is het ook met het kind van God zijn. Door Hem te ontvangen in je leven en in Hem te geloven heb je de zekerheid dat je een kind van God bent - het trouwboekje - en dat is het begin van een levenslang proces van groeien in liefde voor God, investeren in de relatie met God en trouw zijn aan God. Gelukkig hoef je dat niet alleen te doen. Jouw wil, samen met het werk van de Heilige Geest in en door jou heen, gaat dit uitwerken.

Filippenzen 2:13  / NBV
13 ‭‭want het is God die zowel het ‭willen‭ als het handelen bij u teweegbrengt, omdat het hem behaagt.‭ 

Ik sluit vandaag af met de laatste woorden uit de Psalmverzen van vandaag: ‘Heer, laat het werk van uw handen niet los.’

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand