Trouw

Psalmen 136:1-9. Wat zet jij op de stippellijn: ........................ - eeuwig duurt zijn trouw

1 ‭‭Loof de ‭HEER‭, want hij is goed–
‭ eeuwig duurt zijn trouw–
‭‭ 2 ‭‭loof de allerhoogste God–
‭ eeuwig duurt zijn trouw–
‭‭ 3 ‭‭loof de oppermachtige Heer–
‭ eeuwig duurt zijn trouw–
‭‭ 4 ‭‭die wonderen doet, hij alleen–
‭ eeuwig duurt zijn trouw–
‭‭ 5 ‭‭die de hemel maakte, met wijsheid–
‭ eeuwig duurt zijn trouw–
‭‭ 6 ‭‭die de aarde uitspreidde, op het water–
‭ eeuwig duurt zijn trouw–
‭‭ 7 ‭‭die de grote lichten maakte–
‭ eeuwig duurt zijn trouw–
‭‭ 8 ‭‭de zon, om te heersen over de dag–
‭ eeuwig duurt zijn trouw–
‭‭ 9 ‭‭maan en sterren, om te heersen over de nacht–
‭ eeuwig duurt zijn trouw–
‭‭ 
Uw trouw duurt voor altijd.


Ik kom uit het onderwijs en weet daarom wat het belang van herhaling is. Wil je dat een kind de tafels uit zijn hoofd leert, dan zul je moeten herhalen. Zit het er eenmaal in dan kun je iemand ‘s nachts wakker maken, ‘6x7’ zeggen, en je zult ongetwijfeld ‘42’ als antwoord krijgen. 
Wat als iemand mij wakker maakt en zegt: ‘Loof de Heer, want Hij is goed!’ Zeg ik dan: ‘Eeuwig duurt zijn trouw?’ 
Ik denk het niet. Daar zijn dus nog wel een paar herhalingslesjes voor nodig 😉.
Waar denk je sowieso als eerste aan wanneer je ‘s nachts of ‘s morgens wakker wordt? Mijn hoofd stroomde de afgelopen week vol met zaken van mijn werk, dus begon ik me te trainen om me te richten op God door de geestelijke wapenrusting te citeren in mijn denken. Ik denk dat ik het ga afwisselen met de woorden uit deze Psalm: ‘Eeuwig duurt zijn trouw’. Waar de wereld op zijn grondvesten schudt is het Gods trouw aan zijn volk en ons die eeuwig blijft bestaan, want .....

Hebreeën 13:8  / NBV
8 ‭‭Jezus Christus blijft ‭dezelfde‭, ‭gisteren‭, vandaag en tot in eeuwigheid!‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand