Genade

Psalmen 130:1-4. Wat heb je van God gekregen terwijl je het niet verdiend hebt?

1 ‭‭Een pelgrimslied. 
‭Uit de diepte roep ik tot u, ‭HEER‭, 
‭‭ 2 ‭‭Heer, hoor mijn stem, 
‭wees aandachtig, luister 
‭naar mijn roep om genade.
‭‭ 3 ‭‭Als u de zonden blijft gedenken, ‭HEER‭, 
‭Heer, wie houdt dan stand? 
‭‭ 4 ‭‭Maar bij u is vergeving, 
‭daarom eert men u met ontzag.
‭‭ 
Liefde zo groot, schonk in de diepste nood vergeving aan mij.


Ben jij al diep genoeg gevallen om te weten te komen hoe oneindig groot Gods genade is? Diep vallen is natuurlijk geen doel op zich, maar de meesten van ons hebben het op de één of andere manier weleens meegemaakt of zullen het gaan meemaken. Iets wat maakt dat je tot besef komt hoe jij de genade van God, net als ieder ander mens, zo hard nodig hebt. Ik wandel al een tijdje met de Heer en besef me steeds weer dat ik de genade van de Heer zo hard nodig heb. Mijn dikke ik en steeds weer terugkerende zonden. Gelukkig is God genadig en schenkt Hij vergeving als je met een berouwvol hart je zonden belijdt. 

1Johannes 1:9  / NBV
9 ‭‭Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad.‭ 

Niet verdiend, maar wel gekregen. Net als zijn luisterend oor als ik roep. Dank U wel Vader in de hemel, voor uw genade, oneindig groot.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand