Omringt

Psalmen 125:1-3. Wat betekent het dat God zijn volk en ons omringt?

1 ‭‭Een pelgrimslied. 
‭Wie op de ‭HEER‭ vertrouwt is als de Sionsberg, 
‭die onwankelbaar vast staat voor eeuwig.
‭‭ 2 ‭‭Zoals de bergen Jeruzalem omringen, 
‭zo omringt de ‭HEER‭ zijn volk 
‭van nu tot in eeuwigheid.
‭‭ 3 ‭‭De scepter van het kwaad zal niet rusten 
‭op het land van de rechtvaardigen 
‭en de rechtvaardigen zullen het onrecht 
‭de hand niet reiken.
‭‭ 
Ik schuil bij U


Dat God ons omringt betekent voor zijn volk en voor ons dat we tot in eeuwigheid veilig zijn, omdat Hij de Almachtige is. 
Voor Israƫl:

Deuteronomium 33:27  / NBV
27 ‭‭Van oudsher is God een schuilplaats, 
‭zijn armen dragen u voor eeuwig. 

Voor ons:

Johannes 10:27-28  / NBV
27 ‭‭Mijn schapen luisteren naar mijn stem, ik ken ze en zij volgen mij.‭ 28 ‭‭Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven.‭ 

‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand