Bevrijding

Psalmen 130:5-8. Hoe gaat het met jouw ziel en waar is bevrijding nodig?

5 ‭‭Ik zie uit naar de ‭HEER‭, 
‭mijn ziel ziet uit naar hem 
‭en verlangt naar zijn woord,
‭‭ 6 ‭‭mijn ziel verlangt naar de Heer, 
‭meer dan wachters naar de morgen, 
‭meer dan wachters uitzien naar de morgen.
‭‭ 7 ‭‭Israël, hoop op de ‭HEER‭ !
‭Bij de ‭HEER‭ is genade, bij hem
‭is bevrijding, altijd weer. 
‭‭ 8 ‭‭Hij zal Israël bevrijden 
‭uit al zijn zonden.
‭‭ 
Wat ben je bedroefd mijn ziel en onrustig in mij, vestig je hoop toch op God!


Ziet mijn ziel uit naar God en verlangt die naar zijn Woord? Mijn verstand zegt ‘ja’, maar mijn gevoel en wil is met andere zaken bezig. Kennen jullie dat? Onze ziel is wat dat betreft lastig te besturen. Gelukkig weet Gods Geest daar wel raad mee. Die ga ik dus aanroepen, want hoe ik mij op dit moment voel verwoord het lied van vandaag: 

Psalmen 42:5  / NBV
5 ‭‭‭(42:6)‭ Wat ben je ‭bedroefd‭, ‭mijn‭ ‭ziel‭, 
‭en onrustig in mij. 
‭Vestig je hoop op God, 
‭eens zal ik hem weer loven, 
‭mijn God die mij ziet en redt. 
‭‭ 
Wat een heerlijke belofte staat er dan in vers 7 en 8 uit de Psalm van vandaag. Een belofte voor Israël waar ik vandaag ook aanspraak op mag maken. Jij ook?

Psalmen 130:7-8  / NBV
7 ‭‭Israël, hoop op de ‭HEER‭ !
‭Bij de ‭HEER‭ is genade, bij hem
‭is bevrijding, altijd weer. 
‭‭ 8 ‭‭Hij zal Israël bevrijden 
‭uit al zijn zonden.
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand