Doorgrond

Psalmen 139:17-24. Wat zou er gebeuren als jij het gebed van vers 23 en 24 zou bidden?

17 ‭‭Hoe rijk zijn uw gedachten, God, 
‭hoe eindeloos in aantal,
‭‭ 18 ‭‭ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. 
‭Ontwaak ik, dan nog ben ik bij u.
‭‭ 19 ‭‭God, breng de zondaars om, –
‭ weg uit mijn ogen, jullie die bloed vergieten–
‭‭ 20 ‭‭ze spreken kwaadaardig over u, 
‭uw vijanden misbruiken uw naam.
‭‭ 21 ‭‭Zou ik niet haten wie u haten, ‭HEER‭, 
‭niet verachten wie tegen u opstaan?
‭‭ 22 ‭‭Ik haat hen, zo fel als ik haten kan, 
‭ze zijn mijn vijand geworden.
‭‭ 23 ‭‭Doorgrond mij, God, en ken mijn hart, 
‭peil mij, weet wat mij kwelt,
‭‭ 24 ‭‭zie of ik geen verkeerde weg ga, 
‭en leid mij over de weg die eeuwig is.

Doe met mij en in mij wat U wilt doen.


Onderzoek mij, o God en breng aan het licht wat in mij niet tot uw eer is. Neem mijn hart waar, om aan het licht te brengen Wat de verborgen liefdes zijn. U alleen op de troon Heer! Beproef mij om te zien of mijn geloof wel echt is en neem waar wat er zich in het verborgene van mijn gedachten plaatsvindt, zodat U het kunt reinigen en zuiveren. Bekijk of ik wegen bewandel die alleen maar leiden tot pijn en smart. Breng mij op de weg die leidt naar een altijddurend bestaan. Amen!

‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand