Verlangen

Spreuken 13:19-21. Waar gaat jouw verlangen naar uit en hoe zeker is het dat die vervuld wordt?

19 ‭‭Vervuld verlangen is een groot genot, 
‭een dwaas gruwt als hij zich niet inlaat met het kwaad.
‭‭ 20 ‭‭Wie met wijzen omgaat, wordt zelf wijs, 
‭wie met dwazen verkeert, is er ellendig aan toe.
‭‭ 21 ‭‭Zondaars treft ellende, 
‭rechtvaardigen wacht een beloning.
‭‭ 
Wees mijn verlangen


De tekst van het lied van vandaag - ‘Wees mijn verlangen’ - zegt alles over de Spreuken van vandaag. Het spreekt over verlangen, vervulling, wijsheid en beloning. Lees de tekst maar eens goed en de verzen uit de Bijbel waarop het lied gebaseerd is en laat het tot je doordringen.

Wees mijn verlangen, o Heer van mijn hart,
Leer mij U kennen in vreugde en smart.
Laat mijn gedachten op U zijn gericht;
Wakend of slapend, vervuld van uw licht.
Geef mij uw wijsheid, uw woorden van eer,
Dat ik in U blijf en U in mij Heer,
U als mijn Vader en ik als uw kind
Dat in uw armen geborgenheid vindt,
Geef mij uw schild en uw zwaard in de strijd,
Maak mij tot machtige daden bereid.
Wees als een burcht, als een toren van kracht,
Wijs mij omhoog waar uw liefde mij wacht.
Wat baat mij rijkdom of eer van een mens:
Bij U te wonen is al wat ik wens,
Met als beloning dat ik op U lijk;
Hemelse Koning, pas dan ben ik rijk.
Hemelse Koning, die het kwaad overwon,
als ik daar kom in het licht van uw zon,
stralend van vreugde, getooid als een bruid,
gaat mijn verlangen nog meer naar U uit.
Stralend van vreugde, getooid als een bruid,
gaat mijn verlangen nog meer naar U uit.

Mattheüs 6:33  / NBV
33 ‭‭Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden.‭ 

2Corinthiërs 4:16-18  / NBV
16 ‭‭Daarom verzaken wij onze plicht niet. Ook al gaat ons uiterlijke bestaan verloren, ons innerlijke bestaan wordt van dag tot dag vernieuwd.‭ 17 ‭‭De geringe last die we tijdelijk te dragen hebben, brengt ons een eeuwige luister, die alles omvat en alles overtreft.‭ 18 ‭‭Wij richten ons niet op de zichtbare dingen maar op de onzichtbare, want de zichtbare dingen zijn tijdelijk, de onzichtbare eeuwig.‭ 

Filippenzen 3:7-8  / NBV
7 ‭‭Maar wat voor mij winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan beschouwen.‭ 8 ‭‭Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles. Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand