(On)vervuld

Spreuken 13:12. Wat doet (on)vervulde hoop met jou?

12 ‭‭Almaar onvervulde hoop maakt ziek, 
‭vervuld verlangen is een levensboom. 
‭‭ 
Wie op Hem hoopt wordt niet beschaamd.


Almaar onvervulde hoop. Ken je dat in je leven en wat doet het met je? Ik worstel er al enige tijd mee dat ik voor genezing gebeden heb voor mensen en dat ze niet genazen. Niet dat ik er ziek van ben, maar het ontneemt je wel de moed om vrijmoedig te blijven bidden voor genezing. Deze Spreuk zette mij wel aan het denken. Wat doe ik op momenten dat ik bid voor genezing? Hoop ik of geloof ik? In hoop alleen zit geen geloof, maar in geloof zit wel hoop! Hoop kan twee kanten op gaan, maar geloof maakt hoop ineens tot een zekerheid. Lees maar wat Hebreeën daarover zegt.

Hebreeën 11:1  / NBG51
1 ‭‭Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet.‭ 

Een tekst die ik vaker aanhaal. Een prachtige definitie van geloof, die ‘hoop’ in een totaal ander perspectief stelt. Als ik dus weer bid voor iemand, mag ik dat vanuit geloof doen, met een zekere hoop dat God geneest. 
Is er almaar onvervulde hoop in jouw leven? Leer dan te geloven, zodat je hoop een zekerheid wordt en de vervulde hoop hemelse vreugde, een levensboom.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand