Zing

Psalmen 119:164. Welk lied zou jij vandaag 7 keer willen zingen om God te loven?

164 ‭‭Ik zing u dagelijks zevenmaal lof 
‭om uw rechtvaardige voorschriften. 
‭‭ 
Allerhoogste


Het lied ‘Allerhoogste’ heb ik ‘geschreven’ in een periode dat ik me moest vastklampen aan Gods Woord, omdat ik behoorlijk geschud werd. Centraal in die periode stond de volgende tekst:

Psalmen 46:10  / NBV
10 ‭‭‭(46:11)‭ ‘Staak de strijd, en erken dat ik God ben, 
‭verheven boven de volken, verheven boven de aarde.’

‭‭Ik kwam er achter dat in de grondtekst ‘Staak de strijd’ de volgende betekenissen heeft:

Ontspan
Bedaar
Verslap
Laat los
Houd op
Laat gaan
Wees stil

Want de Allerhoogste is nabij in de strijd en de worsteling.
Ik heb de woorden op kaartjes geschreven - één woord per kaartje - en die bij mijn scheerapparaat neergelegd. Zo wist ik zeker dat ik aan het begin van elke dag herinnerd zou worden aan deze woorden. Elke dag legde ik een nieuw woord bovenop de stapel. Dat was het motto van mijn dag. Het heeft mij toen geholpen de periode van geschud worden door te komen. Om dit niet te vergeten schreef ik het lied ‘Allerhoogste’ en zit een lied eenmaal in je ‘systeem’ dan vergeet je hem niet snel. Daarom kende David ook zo goed de kracht van lofprijzing door te zingen. Zing er dus op los vandaag tot eer van Hem.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand