Betrouwbaar

Psalmen 119:160. Wat voor plaats heeft het Woord in jouw leven, wetende dat het volkomen betrouwbaar is?

160 ‭‭Uw woord is volkomen betrouwbaar, 
‭elk van uw voorschriften rechtvaardig en eeuwig.
‭‭ 
U bent betrouwbaar, wat er ook gebeurt.



Het Woord is zo betrouwbaar, omdat God zo betrouwbaar is. Omdat Jezus, het levende Woord zo betrouwbaar is. De plaats die ik Jezus in mijn leven wil geven is Heer van mijn leven. Is dat altijd de praktijk? Nee, zeker niet. Ook ik heb net als iedereen last van mijn dikke eigen ik. Maar dank dat de Heilige Geest daar raad mee weet. Wat dat betreft heb ik altijd veel aan de woorden uit Romeinen 8:12 en 13.

Romeinen 8:12-13  / NBV
12 ‭‭Broeders en zusters, we hoeven ons niet langer te laten leiden door onze eigen wil.‭ 13 ‭‭Als u dat wel doet, zult u zeker sterven. Als u echter uw zondige wil doodt door de Geest, zult u leven.‭ 

Een gebed dat ik dagelijks bid is: ‘Heilige Geest, dood de werken van mijn zondige wil’! Dat is een levenslang proces van werk in uitvoering door de Heilige Geest. Ik moet kleiner worden, Hij groter!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand