Herhalen

Psalmen 124:1-5. Wat moet jij steeds weer herhalen in het leven met de Heer?

1 ‭‭Een pelgrimslied van David. 
‭Was de ‭HEER‭ niet voor ons geweest, –
‭ IsraĆ«l, blijf het herhalen–
‭‭ 2 ‭‭was de ‭HEER‭ niet voor ons geweest 
‭toen de mensen zich tegen ons keerden,
‭‭ 3 ‭‭ze hadden ons levend verslonden, 
‭zo hevig was hun woede.
‭‭ 4 ‭‭Dan had het water ons meegesleurd, 
‭de stroom ons overspoeld,
‭‭ 5 ‭‭wij zouden zijn overspoeld 
‭door het ziedende water.

Kracht


Wat ik steeds weer opnieuw herhaal in het leven met de Heer is dat ik elke dag begin met het aantrekken van de geestelijke wapenrusting. Een paar jaar geleden ben ik daar tijdens een week van bidden en vasten bij bepaald. Elke morgen trekken we onze kleren aan, zodat we niet naakt over straat hoeven. Dan heb ik het niet eens over de kou. Is het dan wel wenselijk om geestelijk naakt over straat te gaan in een wereld waar satan rondgaat als een brullende leeuw? Nee, dus aantrekken die geestelijke wapenrusting. De Psalm van vandaag gaat over strijd en wat het volk bij herhaling moest zeggen:’God is voor ons’! Trek elke morgen de geestelijke wapenrusting aan en weet dat Jezus, onze Aanvoerder en Overwinnaar voor je uit gaat!

De Geestelijke wapenrusting:

DE GORDEL VAN DE WAARHEID DOE IK OM

Johannes 14:6

Jezus zegt:

'Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.'

 

Hij is mijn Heer, mijn Redder, mijn grootste Vriend!

 

HET BORSTPANTSER DER GERECHTIGHEID

Ik kan recht voor God staan

door wat Jezus heeft gedaan.

Hij droeg mijn zonden

aan het kruis van Golgotha.

 

Efeziƫrs 1:7-8a

In hem zijn wij door zijn bloed verlost

en zijn onze zonden vergeven,

dankzij de rijke genade‭ 

die God ons in overvloed heeft geschonken.

 

Psalmen 139:23-24

Doorgrond mij, God, en ken mijn hart,

peil mij, weet wat mij kwelt,

‭‭zie of ik geen verkeerde weg ga, 

en leid mij over de weg die eeuwig is.

 

SCHOENEN VAN HET EVANGELIE

Heer, wilt U vandaag mensen op mijn pad brengen,

aan wie ik het evangelie kan vertellen?

Dank U wel Heer, dat U mij de kracht en de vrijmoedigheid geeft.

 

Filippenzen 4:13

Ik ben tegen alles bestand door hem die mij kracht geeft.‭ 

 

HET SCHILD VAN HET GELOOF

Het schild van het geloof hef ik op om elke pijl van de duivel af te weren.

Iedere rotgedachte stuur ik weg in de naam van Jezus!

 

Jakobus 4:7

Onderwerp je dus aan God,

en verzet je tegen de duivel,

dan zal die van je wegvluchten.‭ 

 

DE HELM VAN DE REDDING

De helm van de redding zet ik op mijn hoofd om mijn gedachten te beschermen. Heer, vul mijn gedachten met liefde, blijdschap en vrede.

 

Psalmen 140:8

HEERmijn God, machtige redder, 

u beschermt mij op de dag van de strijd.

 

HET ZWAARD VAN DE GEEST

Het zwaard van de Geest is het Woord van God en het Woord zegt:

 

1Johannes 4:4b

Hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst.‭ 

 

HEILIGE GEEST

Vul mij van top tot teen, maak me vol van uw hemelse kracht.

 

Efeziƫrs 5:18b

Laat de Geest u vervullen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand