Wachter

Psalmen 121:1-8. Ben jij veilig in dit aardse bestaan?

1 ‭‭Een pelgrimslied. 
‭Ik sla mijn ogen op naar de bergen, 
‭van waar komt mijn hulp?
‭‭ 2 ‭‭Mijn hulp komt van de ‭HEER‭ 
‭die hemel en aarde gemaakt heeft.
‭‭ 3 ‭‭Hij zal je voet niet laten wankelen, 
‭hij zal niet sluimeren, je wachter. 
‭‭ 4 ‭‭Nee, hij sluimert niet, 
‭hij slaapt niet, 
‭de wachter van Israël.
‭‭ 5 ‭‭De ‭HEER‭ is je wachter, 
‭de ‭HEER‭ is de schaduw 
‭aan je rechterhand: 
‭‭ 6 ‭‭overdag kan de zon je niet steken, 
‭bij nacht de maan je niet schaden. 
‭‭ 7 ‭‭De ‭HEER‭ behoedt je voor alle kwaad, 
‭hij waakt over je leven,
‭‭ 8 ‭‭de ‭HEER‭ houdt de wacht 
‭over je gaan en je komen 
‭van nu tot in eeuwigheid.
‭‭ 
De Heer is mijn Herder


Heb je weleens iets gemaakt waar je heel trots op bent? Ik weet nog dat ik op de lagere school een keer een poppetje gekleid heb, waar ik heel trots op was. Ik blonk niet echt uit in creatieve vakken, maar dit poppetje was toch wel een groot succes. Ik heb het aan mijn moeder gegeven en tot op vandaag de dag staat het nog steeds in haar huis. Ze heeft er goed over gewaakt. Waarom? Omdat ik haar kind ben en ze van me houdt. 
Dat is ook de reden waarom God waakt over Israël en waakt over ons. Israël is en blijft het volk van God en wij zijn en blijven zijn kinderen. Daar houdt Hij van en waakt Hij over. Een hele geruststelling in een wereld vol machten en krachten die uit zijn op vernietiging. Hij waakt over ons leven, dag en nacht, dag in dag uit!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand