Jeruzalem

Psalmen 122:6-9. Waarom is het belangrijk te bidden om vrede voor Jeruzalem?

6 ‭‭Vraag om vrede voor Jeruzalem: 
‭‘Dat rust hebben wie van je houden,
‭‭ 7 ‭‭dat vrede heerst binnen je muren 
‭en rust in je vesting.’
‭‭ 8 ‭‭Om mijn verwanten en vrienden 
‭zeg ik: ‘Vrede zij in jou.’
‭‭ 9 ‭‭Om het huis van de ‭HEER‭, onze God, 
‭wens ik je al het goede.
‭‭ 
Wij bidden je vrede toe, Jeruzalem.


Bidden om vrede voor Jeruzalem betekent zelf zegen ontvangen, als je bidt met een liefdevol hart voor Gods volk. Dat is wat vers 6 mij duidelijk maakt. Je kunt bidden om vrede voor Jeruzalem vanuit plichtsbesef, maar doe je het ook met een liefdevol hart. Gods liefde gaat uit naar zijn volk.Heer, leer mij houden van uw volk en meer te bidden voor uw volk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand