Hartenkreet

Psalmen 119:169-170. Wat is jouw hartenkreet tot God?

169 ‭‭Laat mijn hartenkreet u bereiken, ‭HEER‭, 
‭geef mij inzicht zoals u hebt beloofd,
‭‭ 170 ‭‭laat mijn smeekbede tot u doordringen, 
‭bevrijd mij zoals u hebt toegezegd. 
‭‭ 
Ik roep met heel mijn hart.


Met een hartenkreet kan het twee kanten op. Een kreet van blijdschap -  in dit geval het loven en prijzen van God - of een noodkreet, in vers 170 een smeekbede genoemd. In het gekozen lied zitten beide aspecten. 
Het antwoord op de smeekbede:
God is mijn sterkte.
Hij is mijn rots.
Hij is mijn vesting.
Hij is mijn bevrijder.
Hij is mijn steenrots.
Hij is mijn schild.
Hij is mijn burcht.
Hij is de kracht die mij redt.
Bij Hem kan ik schuilen.

De kreet van blijdschap:
GELOOFD ZIJ DE HEER!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand