Machtigen

Psalmen 119:161. Wat voor invloed hebben machtigen in jouw leven?

161 ‭‭Machtigen vervolgen mij zonder reden, 
‭maar alleen voor uw woorden huivert mijn hart.

Hij is de Almachtige.

‭‭ De invloed die machtigen hebben in mijn leven hangt af van de mate waarin ik vertrouw op de Almachtige.

Spreuken 29:25  / NBV
25 ‭‭Angst voor mensen is een valstrik, 
‭wie op de ‭HEER‭ vertrouwt, wordt beschermd.
‭‭ 
Voor mij is het zaak steeds weer te zien op de Heer en niet op mensen/machtigen, zodat vrees voor mensen niet de overhand krijgt. Een leerproces dat ik gelukkig niet alleen hoef te doen. De Heilige Geest is een Helper, groot van kracht en er voor bidden met iemand met wie je deze worsteling deelt haalt de macht er ook vanaf. Vertrouw op de Almachtige, want bij Hem alleen ben je veilig en beschermd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand