Leven

Psalmen 119:175. Waarom leef jij?

175 ‭‭Moge mijn ziel leven en u loven, 
‭mogen uw voorschriften mijn hulp zijn. 
‭‭ 
Tienduizend redenen


Met je gevoel, wil en verstand leven om God te loven. Dat is waar deze Psalm ons toe oproept. Reden waarom ik dat graag wil is omdat ik verder wil kijken dan het leven hier op aarde. Dit is slechts een opmaat naar eeuwig leven met Hem en in dat eeuwig leven gaat het om de eer van Zijn naam. 
Maar eerlijkheid gebied te zeggen: Mijn leven hier op aarde staat niet altijd in het teken van het loven van God. Mijn gevoel, wil en verstand staan regelmatig onder invloed van zaken die me juist afhouden van het loven van God. Zaken als: werk, relaties, zorgen, ziektes en ga zo maar door.
Wat zijn dan die tienduizend redenen om Hem wel te loven?




Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand