Antwoord

Psalmen 120:1-4. Welke nood wil jij bekend maken bij God?

1 ‭‭Een pelgrimslied. 
‭Roep ik in mijn nood tot de ‭HEER‭, 
‭hij geeft mij antwoord.
‭‭ 2 ‭‭Bevrijd mijn ziel, ‭HEER‭, 
‭van lippen die liegen, 
‭van de tong die bedriegt.
‭‭ 3 ‭‭Wat zal je straf zijn, 
‭bedrieglijke tong, 
‭en wat je straf nog verzwaren? 
‭‭ 4 ‭‭Pijlen, gescherpt voor de strijd, 
‭en dan gloeiend houtskool van brem! 
‭‭ 
Hoor mijn woorden Heer.


Psalm 120, weer een roep om hulp en uitredding in de nood met vandaag in vers 1 die heerlijke belofte dat God zal antwoorden. Op zijn tijd en op zijn manier. De schrijver van deze Psalm heeft te maken met leugenaars en bedriegers die hem het leven zuur maken. Is Gods antwoord dan het wegnemen van de problemen, de leugenaars en bedriegers? We weten allemaal dat dat vaak niet gebeurd. Soms wordt het probleem zelf opgelost - prijst God - maar vaak ligt Gods antwoord in het kneden en vormen van onszelf, onze eigen ziel, zodat we bestand zijn tegen de nood en groeien in ons geloof. 
Roep dus in je nood tot God en Hij zal antwoorden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand