Hand

Psalmen 119:173-174. Hoe is de hand van God jou te hulp gekomen?

173 ‭‭Laat uw hand mij te hulp komen, 
‭ik heb gekozen voor uw regels.
‭‭ 174 ‭‭Ik verlang ernaar dat u mij redt, ‭HEER‭, 
‭uw wet verheugt mij.

Vandaag geen audio van een lied, maar alleen de liedtekst van een lied dat ik geschreven heb n.a.v. Jesaja 40:28-30 en 41:10. Bij het lezen van Psalm 119:173-174 moest ik direct denken aan dit lied met de woorden: ‘Ook ondersteun ik jou met mijn heilrijke rechterhand’. Titel van het lied is ‘Vrees niet’. Laten de woorden je tot troost zijn en aanmoedigen om je hand naar Hem uit te strekken. Niet omdat je iemand nodig hebt om je een handje te helpen, maar omdat je zonder deze onoverwinnelijke rechterhand nooit eeuwige redding kunt verkrijgen.

Vrees niet

Een eeuwig God is de Here,
Schepper van de einden der aarde.                       
Hij wordt nog moede noch mat

Zijn verstand is niet te doorgronden,
de moede geeft Hij kracht,
de machteloze vermeerdert Hij sterkte.

Vrees niet, want Ik ben met jou.
Zie niet angstig rond,
want Ik ben jouw God.

Ik sterk jou en ook help Ik jou,
ook ondersteun ik jou
met mijn heilrijke rechterhand.

Jongeren worden moede, zij worden mat.
Zelfs jonge mannen struikelen.

Maar wie de Here verwachten
putten nieuwe kracht
Zij varen op met vleugelen
als arenden.

Zij lopen, maar worden niet moede.
Zij wandelen, maar worden niet mat.

Dus, vrees niet, 
want Ik ben met jou..
Zie niet angstig rond,
want Ik ben jouw God.

Ik sterk jou en ook help Ik jou,
ook ondersteun ik jou
met mijn heilrijke rechterhand.

Vrees niet, want Ik ben met jou.
Zie niet angstig rond,
want Ik ben jouw God.

Ik sterk jou en ook help Ik jou,
ook ondersteun ik jou
met mijn heilrijke rechterhand.

Met mijn heilrijke rechterhand
ondersteun ik jou!
Help ik jou!

jij loopt, maar wordt niet moe.
En wandelt, maar wordt nooit mat.

Door mijn heilrijke rechterhand.

Jesaja 40:28-30 en 41:10

‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand