Toekomst

Spreuken 24:19-20. Hoe ziet jouw toekomst er uit?

19 ‭Wind je niet op over kwaadaardige mensen, 
‭wees niet jaloers op goddelozen.20 ‭Want wie kwaad doet, heeft geen toekomst, 
‭het licht van goddelozen wordt gedoofd.

Zeilen in de avond.


‘Zeilen in de avond’ is de titel van bovenstaand lied. Luister er eerst maar eens naar voordat je verder leest.

De wereld waarin we leven bevindt zich in de avond van de dag die leidt naar de toekomst. Daar zeilen wij als kinderen van God. Op weg waar naartoe? 
Het licht van de goddelozen zal doven, maar hoe staat het met de rechtvaardigen? Wat is mijn en jouw toekomst als kind van God? 
Ik hijs het Woord van God omhoog en zal jullie laten zien hoe dat Woord ons navigeert in de duisternis van deze wereld.

Mijn toekomst!
1) Jezus komt terug om de gemeente, zijn kinderen, plotseling en onverwachts thuis te halen. Ik ben een kind van God, dus zal daar bij zijn.

1Thessalonicen 4:16-17  / NBV
16 ‭Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan,17 ‭en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen worden weggevoerd op de wolken en gaan we de Heer in de lucht tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn.

Mattheüs 24:40-41  / NBV
40 ‭Dan zullen er twee op het land aan het werk zijn, van wie de een zal worden meegenomen en de ander achtergelaten.41 ‭Van twee vrouwen die samen aan de molen draaien, zal de ene worden meegenomen en de andere achtergelaten.

Johannes 1:12  / NBV
12 ‭Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden.

2) Als wij er niet meer zijn zal er een periode van grote verdrukking op de aarde zijn. Daar zal ik dus niet bij zijn, omdat ik behoor tot de groep die verdwenen is.

2Thessalonicen 2:7  / NBV
7 ‭Hoewel in het verborgene de wetteloosheid nu al werkzaam is, moet eerst degene die hem tegenhoudt verdwijnen.

Mattheüs 24:21  / NBV
21 ‭Want het zal een tijd zijn van enorme verschrikkingen, zoals er sinds het ontstaan van de wereld tot nu nooit geweest zijn en er ook niet meer zullen komen.

3) Aan het eind van de grote verdrukking komt Jezus dan met zijn kinderen, de gemeente in macht en majesteit, om voorgoed af te rekenen met het kwaad dat de oorzaak is van die grote verdrukking. Ik zal daar bij zijn, gekleed in zuiver, wit linnen, zittend op een wit paard.

Openbaring 19:11-14  / NBV
11 ‭Ik zag dat de hemel geopend was, en dit zag ik: een wit paard met een ruiter, die ‘Trouw en betrouwbaar’ heet, die een rechtvaardig vonnis velt en een rechtvaardige strijd voert.12 ‭Zijn ogen waren als een vlammend vuur en op zijn hoofd had hij veel kronen. Er stond een naam op hem geschreven die niemand kende, alleen hijzelf.13 ‭Hij droeg met bloed doordrenkte kleren. Zijn naam luidde ‘Woord van God’.14 ‭De hemelse legermacht, gekleed in zuiver, wit linnen, volgde hem op witte paarden.

4) Dan komt het 1000 jarig vrederijk. 1000 Jaar dat satan gebonden is en niets kan uitvoeren. Geen misleiding meer. Ik zal er bij zijn, samen met de gemeente en al diegenen die in de tijd van de grote verdrukking zijn gaan geloven in Jezus en daarin volhard hebben. 1000 jaar genieten!

Openbaring 20:2-4  / NBV
2 ‭Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren.3 ‭Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten.4 ‭Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias.

5) Na die 1000 jaar zal satan voor een korte tijd losgelaten worden. Zijn laatste stuiptrekkingen. Jezus zal overwinnaar zijn! Ik ga dat meemaken, samen met alle gelovigen. YES!

Openbaring 20:7-10  / NBV
7 ‭Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten.8 ‭Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee.9 ‭Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen.10 ‭En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.

6) Dan zal iedereen voor de troon van God staan en geoordeeld worden. Mijn naam staat in het boek van het leven opgeschreven, omdat ik in Jezus geloof. En over wie in Hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken.

Openbaring 20:11-15  / NBV
11 ‭Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets.12 ‭Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.13 ‭De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden.14 ‭Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel.15 ‭Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Johannes 3:18  / NBV
18 ‭Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

7) Dan is de eeuwigheid echt aangebroken. Geen dood meer, geen pijn, geen rouw meer en geen jammerklacht. Wat dat is voorgoed voorbij. Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde en ik ben daarbij, met alle gelovigen en ….. met de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Wat een vooruitzicht.

Openbaring 21:1-7  / NBV
1 ‭Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.2 ‭Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht.3 ‭Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn.4 ‭Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’5 ‭Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’ -Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’6 ‭Toen zei hij tegen mij: ‘Het is voltrokken! Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde. Wie dorst heeft geef ik vrij te drinken uit de bron met water dat leven geeft.7 ‭Wie overwint komen al deze dingen toe. Ik zal zijn God zijn en hij zal mijn kind zijn.


Hoe ziet jouw toekomst er uit? Ik hoop en bid dat bovenstaande onze gemeenschappelijke toekomst is en zal zijn. Dat ik je ga zien in die eeuwigheid. De weg daar naartoe?

Johannes 14:6  / NBV
6 ‭Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand