Blunder

Spreuken 19:2. Wat was jouw laatste blunder?

2 ‭IJver zonder kennis leidt tot niets, 
‭wie overijld te werk gaat, maakt al snel een blunder.

Ik wil uw stem verstaan.


Na een welverdiende voorjaarsvakantie ging ik gisteren weer vol goede moed aan het werk, om er vervolgens achter te komen dat ik voor de voorjaarsvakantie een blunder heb gemaakt in het verwerken van een offerte. Ik dacht nog even snel het e.e.a. te regelen voor de vakantie en omdat er tijdsdruk op zat heb ik overijld één en ander verwerkt en gecommuniceerd. Zo, klaar, lekker vakantie. Tot gisteren dus de blunder aan het licht kwam.
Normaal laat ik altijd een ander meekijken met dit soort zaken, voordat ik het communiceer. Twee weten meer dan één, zeker als die ander meer kennis heeft van financieën dan ik dat heb en die zijn snel te vinden ;) Ik had beter moeten weten.
Zo is het ook in het leven met God. Je kunt heel ijverig zijn in het leven, zonder gebruik te maken van de kennis die God je wil geven. Het leidt tot niets. ‘Haastige spoed is zelden goed’, ook in het leven met de Heer. Neem de tijd om belangrijke zaken goed te overdenken, er over te bidden en om raad te vragen, voordat je stappen gaat zetten. Blunders herstellen kost tijd. Beter is het die tijd te gebruiken om blunders te voorkomen door tijd te investeren in je relatie met God, want tijd=liefde.

Spreuken 15:22  / BasisBijbel
22 ‭Plannen mislukken als er niet goed over nagedacht wordt. 
‭Maar goede plannen ontstaan door aan veel raadgevers om raad te vragen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand