Barmhartig

Spreuken 19:17. Wat leen jij uit aan de Heer?

17 ‭Wie barmhartig is voor een arme leent aan de ‭HEER‭, 
‭die zal hem zijn weldaad vergoeden.

Toon mijn liefde aan de ander.


Mooie spreuk vandaag. Iets lenen aan de Heer door een medemens te helpen die hulp nodig heeft. Bidden is altijd goed, maar soms moet je gewoon je handen uit de mouwen steken en iemand de helpende hand bieden. Belangrijk daarbij is dat je dat vanuit de goede bron doet, de liefde. Als liefde niet de basis is, gebeurt wat er in 1 Corinthiƫrs 13:3.

1CorinthiĆ«rs 13:3  / BasisBijbel
3 ‭Stel dat ik alles wat ik had weggaf aan de arme mensen, en stel dat ik er trots op kon zijn dat ik mijn lichaam opofferde ‭vanwege mijn geloof in de Heer‭. Maar als ik dat zonder liefde deed, had ik er niets aan.

Handel je uit liefde voor God en je naaste, dan heb je daar wat aan. Dan vergoed God je weldaad. Dat is nog eens een mooi vooruitzicht. Dus ....... kijk vandaag eens om je heen waar je de helpende hand uit kunt steken en heb lief!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand