Wie?

Spreuken 17:19-21. Is er hoop voor de wie’s?

19 ‭‭Wie van ruzie houdt, doet een ander graag geweld aan, 
‭wie een grote mond opzet, zoekt zijn eigen ondergang.‭ 
20 ‭‭Wie onbetrouwbaar is, vindt geen geluk, 
‭wie een valse tong heeft, stort zichzelf in het verderf.‭ 
21 ‭‭Wie een dwaas verwekt, zal verdriet ervaren, 
‭er is geen vreugde voor de vader van een dwaas.‭ 

Neem mijn houding, mijn motieven, mijn woorden en mijn daden.
En ik stel ook mijn verlangens onder de leiding van uw Geest.


Wie van vrede houdt, doet graag iets goeds voor een ander,
wie liefdevolle woorden spreekt, zal daar zelf wel bij varen.
Wie betrouwbaar is, vindt geluk,
wie de waarheid spreekt, wordt gered van het verderf.
Wie een wijze verwekt, zal vreugde ervaren,
er is vreugde voor de vader en moeder van een wijze.

Waar herken jij je meer in? In deze wie’s of die uit Spreuken 17:19-21? Is er hoop voor de wie’s uit Spreuken? Zeker, lees maar:

1Johannes 1:9  / NBV
9 ‭‭Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad.‭ 

Allemaal hebben we weleens ruzie gemaakt, een grote mond opgezet, daden verricht die ons onbetrouwbaar maakte, met een valse tong gesproken en dwaas gehandeld, waar we later spijt van kregen. Belijd het aan God, vraag vergeving en ga staan op de belofte van 1 Johannes 1:9. Laat het in ieder geval niet dooretteren in je leven, want dan ontstaat er een situatie als in Spreuken 17:19-21 en dat wil je echt niet. Toch?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand