Weldaad

Psalmen 141:5-10. Wat is het je waard om rein en zuiver voor God te leven?

5 ‭‭Zou een rechtvaardige mij slaan, het was mij een weldaad, 
‭zou hij mij straffen, het was balsem op mijn hoofd. 
‭Zou ik lijden onder de kwaden, dan nog bleef ik bidden,
‭‭ 6 ‭‭en werden hun leiders van de rotsen geworpen, 
‭van mij hoorden ze woorden van deernis.
‭‭ 7 ‭‭Verspreid als de aarde, geploegd en omgewoeld, 
‭ligt ons gebeente bij de muil van het dodenrijk.
‭‭ 8 ‭‭Maar ‭HEER‭, mijn God: naar u zijn mijn ogen gericht, 
‭bij u schuil ik, giet mijn leven niet weg als water.
‭‭ 9 ‭‭Behoed mij voor de strik die zij hebben gespannen, 
‭voor de valkuil van hen die onrecht doen.
‭‭ 10 ‭‭Laat de goddelozen in hun eigen netten raken 
‭en mij alleen ontkomen. 

‭‭ Reinheid en waarheid


Nog één week en dan is het Goede Vrijdag en Pasen. Dan staan we stil bij de weldaad die de Rechtvaardige - Jezus - aan ons gedaan heeft. Hij stierf aan het kruis en droeg de straf voor onze overtredingen. Hij stond op uit de dood om voor eens en altijd af te rekenen met die dood en ons eeuwig leven te geven. Is het dan niet een weldaad dat Hij door rechtvaardige broeders en zusters wijst op zonden in ons leven die opgeruimd moeten worden, ook al is die weldaad pijnlijk? 
Een vergeten gebeurtenis bij Goede Vrijdag en Pasen is Ongezuurde broden. De Joden maken hun hele huis schoon en vrij van alles wat gezuurd is. Tot de kleinste kruimels aan toe. Laat deze periode rond Goede Vrijdag en Pasen een tijd zijn dat jij grote schoonmaak houdt en laat houden in je leven, zodat je rein en zuiver voor Hem kunt staan en zie het als een weldaad dat rechtvaardige broeders en zusters en de Rechtvaardige je wijzen op de troep die opgeruimd moet worden. Het brengt je dichter bij Hem die zijn leven gaf om jou dichter bij Hem te brengen. Wat een weldaad!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand