Ik weet:

Psalmen 140:8-13. Wat weet jij en helpt jou in de geestelijke strijd?

8 ‭‭‭HEER‭, geef de schurken niet wat zij begeren, 
‭doorkruis hun plannen als zij opstaan tegen mij. ‭sela‭
‭‭ 9 ‭‭‭Dat het hoofd van mijn belagers 
‭wordt getroffen door de vloek van hun lippen.
‭‭ 10 ‭‭‭Dat vurige kolen op hen neerstorten, 
‭dat ze vallen in een kuil waaruit ze nooit meer opstaan.
‭‭ 11 ‭‭‭Dat er in het land voor lasteraars geen plaats is, 
‭dat het kwaad onderdrukkers tot de dood achtervolgt.’
‭‭ 12 ‭‭‭Dit weet ik: de ‭HEER‭ doet 
‭recht aan zwakken en armen. 
‭‭ 13 ‭‭‭De rechtvaardigen zullen uw naam prijzen, 
‭de oprechten wonen in uw nabijheid.

Klaar voor de strijd!


Ben je klaar voor de geestelijke strijd? Toen Jezus verzocht werd in de woestijn was Hij er klaar voor. Net gedoopt en geliefd verklaard door de Vader, wie kan Hem wat aandoen!

MattheĆ¼s 3:16-17  / NBV
16 ‭‭Zodra Jezus gedoopt was en uit het water omhoogkwam, opende de hemel zich voor hem en zag hij hoe de Geest van God als een duif op hem neerdaalde.‭ 17 ‭‭En uit de hemel klonk een stem: ‘Dit is mijn geliefde Zoon, in hem vind ik vreugde.’‭ 

Je hoort vaak van mensen die gedoopt zijn dat daarna de geestelijke strijd vooral losbarst. De doop van Jezus en de daarop volgende verzoeking in de woestijn laten dat ook zien. Met de doop wordt een innerlijke keus om Jezus te volgen, die je al eerder gemaakt hebt, openbaar gemaakt. Je getuigt tegenover aanwezigen en de machten en krachten van de hemelse gewesten dat je af ziet van je oude leven en Jezus wil volgen. Dan komen die machten en krachten in beweging en is het zaak dat je het volgende doet:
* Ik weet: Ik ben een geliefd kind van God. Niemand kan mij roven uit Zijn hand, want Hij houdt van mij.
* Ik weet: De macht van de zonde heeft het niet langer voor het zeggen in mijn leven. Die is gestorven en begraven, de doop getuigt daarvan. Ik heb nieuw leven ontvangen.
* Ik weet: Er staat geschreven! Dat was het aanvalswapen van Jezus toen Hij verzocht werd in de woestijn. Het krachtige, levende Woord van God. Lees het, leer belangrijke teksten uit je hoofd en gebruik ze in de geestelijke strijd. Een machtig wapen.
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand