Schrijf een loflied

Psalmen 145:1-9. Wat is de tekst van jouw loflied voor de Heer?

1 ‭‭Een loflied van David. 
‭U, mijn God en koning, wil ik roemen, 
‭uw naam prijzen tot in eeuwigheid.
‭‭ 2 ‭‭Elke dag opnieuw wil ik u prijzen, 
‭uw naam loven tot in eeuwigheid:
‭‭ 3 ‭‭‘Groot is de ‭HEER‭, hem komt alle lof toe, 
‭zijn grootheid is niet te doorgronden.’
‭‭ 4 ‭‭Laat geslacht na geslacht van uw schepping verhalen, 
‭uw machtige daden verkondigen.
‭‭ 5 ‭‭Laten zij spreken over de glorie van uw majesteit, 
‭ook ik wil uw wonderen bekendmaken. 
‭‭ 6 ‭‭Laten zij getuigen van uw geduchte daden, 
‭ook ik wil van uw grootheid vertellen.
‭‭ 7 ‭‭Laten zij de roem van uw goedheid verbreiden, 
‭uw gerechtigheid luid bezingen:
‭‭ 8 ‭‭‘Genadig en liefdevol is de ‭HEER‭, 
‭hij blijft geduldig en groot is zijn trouw.
‭‭ 9 ‭‭Goed is de ‭HEER‭ voor alles en allen, 
‭hij ontfermt zich over heel zijn schepping.’

Hier komen de nieuwe lofliederen voor de Heer!
...........
‭‭ 
Vandaag nog geen lied, want ik wil je vragen zelf een tekst te schrijven van een loflied voor de Heer. Mail de tekst naar karsten@vdeutekom.nl, dan zal ik er muziek bij componeren, het opnemen, posten op YouTube en toevoegen aan dit blog. Zet even bij de mail dat het om een nieuw loflied voor de Heer gaat. Succes met schrijven. Hij is het zo waard om geloofd te worden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand