Loof Hem, heldere sterren

Psalmen 148:1-6. Wat zegt die heldere ster in het westen over Jezus?

1 ‭‭Halleluja! 
‭Loof de ‭HEER‭, bewoners van de hemel, 
‭loof hem daar in de hoogten,
‭‭ 2 ‭‭loof hem, al zijn herauten, 
‭loof hem, heel zijn engelenmacht.
‭‭ 3 ‭‭Loof hem, zon en maan, 
‭loof hem, heldere sterren,
‭‭ 4 ‭‭loof hem, hoogste hemelen, 
‭water boven de hoge hemel.
‭‭ 5 ‭‭Laten zij loven de naam van de ‭HEER‭: 
‭op zijn bevel zijn zij geschapen, 
‭‭ 6 ‭‭hij gaf hun een plaats voor eeuwig en altijd, 
‭hij stelde een wet die nooit zal vergaan.
‭‭ 
Stralend licht, morgenster.


Loof Hem, heldere ster in het westen! Elke avond kijk ik wel even naar de heldere ster die in het westen te zien is en verwonder ik me over de schoonheid van Gods schepping. Gisteravond zijn we speciaal naar de dijk gegaan om er een foto van te maken.


Zo op de foto lijkt hij klein en onooglijk, maar in vergelijking met al die andere sterren - die je niet ziet m.u.v. rode (zoekplaatje) - is het een grote heldere ster. Thuisgekomen ben ik eens gaan inzoomen op deze ster.


Ik ging op internet zoeken naar die heldere ster in het westen en wat bleek? Het is helemaal geen ster! Het is Venus, ook wel morgenster genoemd. Toen ging er een lichtje bij mij branden.

Jesaja 14:12  / NBG51
12 ‭‭Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij ‭morgenster‭, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken!‭ 

Jesaja noemt de duivel hier morgenster. Hij doet zich ook graag voor als een ‘engel des lichts’, maar is dat niet. Eerder is hij beeld van de duisternis waarin al die sterren helder schijnen. Nee, beter is het je ogen te richten op de Stralende Morgenster, Jezus.

Openbaring 22:16  / NBV
16 ‭‭‘Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken voor de gemeenten. Ik ben de telg van David, zijn nakomeling, de stralende morgenster.’‭ 

Zoom je verder in op deze stralende morgenster, dan gebeurt het volgende:


De duisternis verdwijnt. Over en uit met de morgenster, de duivel, de Stralende Morgenster regeert. En dat het gaat gebeuren dat de Stralende Morgenster gaat komen om voorgoed af te rekenen met de duisternis, is zeker. 

Openbaring 22:16-21  / NBV
16 ‭‭‘Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken voor de gemeenten. Ik ben de telg van David, zijn nakomeling, de stralende morgenster.’‭ 17 ‭‭De Geest en de bruid zeggen: ‘Kom!’ Laat wie luistert zeggen: ‘Kom!’ Laat wie dorst heeft komen; laat wie dat wil vrij drinken van het water dat leven geeft.‭ 18 ‭‭Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn;‭ 19 ‭‭en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.‭ 20 ‭‭Hij die van deze dingen getuigt, zegt: ‘Ja, ik kom spoedig!’ 
‭Amen. Kom, Heer Jezus!‭ 21 ‭‭De genade van onze Heer Jezus zij met u allen.‭ 

Zoomen we nog verder in op de stralende morgenster in het westen dan zie je het volgende:

De duisternis verdwenen. Loof de Stralende Morgenster, bewoners van de hemel!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand