Roep

Psalmen 141:1-4. Wat roep jij vandaag naar God?

1 ‭‭Een psalm van David. 
‭‭HEER‭, u roep ik aan, kom mij te hulp, 
‭luister naar mij nu ik tot u roep.
‭‭ 2 ‭‭Laat mijn gebed voor u zijn als reukwerk, 
‭mijn geheven handen als een avondoffer.
‭‭ 3 ‭‭Zet een wacht voor mijn mond, ‭HEER‭, 
‭een post voor de deur van mijn lippen.
‭‭ 4 ‭‭Houd mijn hart ver van het kwaad, 
‭verleid het niet tot goddeloze daden 
‭met hen die onrecht bedrijven, 
‭laat mij niet eten van hun overvloed. 
‭‭ 
Hoor mijn woorden Heer.


We leven in de tijd van het Corona virus. Mensen zijn in nood en roepen om hulp:
* Landgenoten die zonder de nabijheid van hun geliefden vechten voor hun leven op de IC’s.
* Verplegend personeel die met gevaar voor eigen gezondheid Coronapatiënten verplegen, moeten toezien hoe mensen zonder hun geliefden om hen heen sterven en wellicht straks hele moeilijke keuzes moeten maken als er een tekort aan IC-plekken ontstaat.
* Ouderen in verpleeg- en verzorgingshuizen die geen bezoek meer mogen ontvangen en dat niet begrijpen omdat ze verward of dementerende zijn.
* Ouders die al weken thuis voor hun kinderen moeten zorgen, terwijl zij zelf en/of hun kinderen deze situatie helemaal niet aan kunnen.
* Ondernemers die geen omzet meer draaien en hun hoofd amper boven water kunnen houden.
* Landgenoten die hun baan kwijt geraakt zijn.
* Alleenstaanden die nu nog meer geïsoleerd leven.
* En ga zo maar door.

Heer, kom hen te hulp! Laat jouw en onze roep om hulp niet verstommen, maar roep Hem aan! Hij is een Helper, groot van kracht. Zijn hulp en redding is in de eerste plaats gericht op de eeuwigheid. Hij wil zo graag dat ieder mens gered wordt van de eeuwige dood.

Johannes 6:39-40  / NBV
39 ‭‭Dit is de wil van hem die mij gezonden heeft: dat ik niemand van wie hij mij gegeven heeft verloren laat gaan, maar dat ik hen allen laat opstaan op de laatste dag.‭ 40 ‭‭Dit wil mijn Vader: dat iedereen die de Zoon ziet en in hem gelooft, eeuwig leven heeft, en dat ik hen op de laatste dag uit de dood zal opwekken.’‭ 

Daarnaast mogen wij onze zorgen bij Hem neerleggen, want Hij houdt van ons.

1Petrus 5:7  / NBV
7 ‭‭U mag uw zorgen op hem afwentelen, want u ligt hem na aan het hart.‭ 

Laten we dat juist in deze tijd volhardend blijven doen:
- met geheven handen, omdat onze hulp van de Heer is, die hemel en aarde gemaakt heeft, die trouw blijft tot in eeuwigheid en nooit zal stoppen met het werk dat zijn hand begonnen is te doen.
- met een wacht voor onze mond, zodat die woorden van liefde, bemoediging en troost zal spreken.
- met een hart dat ver weg blijft van het kwaad, rein en zuiver is.

Roep Hem aan!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand