Gelukkig

Psalmen 144:9-15. Wat maakt jou gelukkig?

9 ‭‭Ik wil een nieuw lied voor u zingen, God, 
‭voor u spelen op de tiensnarige harp,
‭‭ 10 ‭‭‭want u brengt koningen redding, 
‭u hebt David, uw dienaar, bevrijd. 
‭Bevrijd ook mij van het moordende zwaard, 
‭ontruk mij aan de greep van vreemdelingen 
‭die leugens spreken met hun mond, 
‭bedrog verbergen in hun handen.
‭‭ 11 ‭‭‭Onze zonen zijn als jonge planten, 
‭in hun jeugd met liefde verzorgd, 
‭onze dochters als de hoekzuilen 
‭van een paleis, zo sierlijk gesneden, 
‭‭ 13 ‭‭onze schuren gevuld, 
‭van voorraad en voedsel voorzien, 
‭onze schapen en geiten, met duizenden, 
‭met tienduizenden op onze velden,
‭‭ 14 ‭‭onze kudden doorvoed, 
‭geen inval, geen uittocht, 
‭geen weeklacht op onze pleinen.
‭‭ 15 ‭‭Gelukkig het volk dat zo mag leven, 
‭gelukkig het volk dat de ‭HEER‭ als God heeft.

U bent mijn Heer, mijn geluk.


Wat maakt mij gelukkig? Als mijn zonen en dochter en hun kinderen de weg van de Heer volgen. Dat ik in een huis woon waar liefde heerst, een plek waar ik graag ben en weer naar toe ga na een dag werken. Dat ik bij de gemeente van de Heer hoor, omringt door mensen die de Heer als God hebben. Dat ik werk heb en er elke dag voedsel is. Maar boven al het aards geluk stijgt het geluk uit een kind van God te zijn. Eeuwig te mogen leven met Hem. Elke dag te weten dat Hij er is, wat de omstandigheden ook zijn. ‘Zoek jij naar waar geluk, stralend geluk, laat Jezus dan toe in je hart’, zegt een oud lied. Dat is zo waar! Hij is mijn geluk.

‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand