Wees sterk en houd moed

Psalmen 31:19-24. Waar is in jouw leven moed en sterkte voor nodig?

19 ‭‭‭(31:20)‭ Hoe groot is het geluk 
‭dat u hebt weggelegd voor wie u vrezen, 
‭dat u bereid hebt voor wie schuilen bij u, 
‭heel de wereld zal het zien.
‭‭ 20 ‭‭‭(31:21)‭ U verbergt hen in de beschutting van uw gelaat 
‭voor de lagen en listen van mensen, 
‭uw tent biedt hun een schuilplaats 
‭voor de laster van kwade tongen.
‭‭ 21 ‭‭‭(31:22)‭ Geprezen zij de ‭HEER‭ om zijn trouw, 
‭hij heeft een wonder voor mij verricht, 
‭hij ontzette mij als een belegerde stad.
‭‭ 22 ‭‭‭(31:23)‭ In mijn angst had ik gezegd: 
‭‘Ik ben verbannen uit uw ogen, ‘
‭maar u hebt mijn smeekbede gehoord 
‭toen ik u om hulp riep.
‭‭ 23 ‭‭‭(31:24)‭ Getrouwen van de ‭HEER‭, heb hem lief. 
‭De ‭HEER‭ behoedt de standvastigen, 
‭voorgoed rekent hij af met de hoogmoedigen.
‭‭ 24 ‭‭‭(31:25)‭ Allen die uw hoop vestigt op de ‭HEER‭: 
‭wees sterk en houd moed.
‭‭ 
Als mij de moed ontbreekt om door te gaan;


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand