Nabijheid

Psalmen 27:7-14. Hoe vind je Gods nabijheid?

7 ‭‭Hoor mij, ‭HEER‭, als ik tot u roep, 
‭wees genadig en antwoord mij. 
‭‭ 8 ‭‭Mijn hart zegt u na: 
‭‘Zoek mijn nabijheid!’ 
‭Uw nabijheid, ‭HEER‭, wil ik zoeken,
‭‭ 9 ‭‭verberg uw gelaat niet voor mij, 
‭wijs uw dienaar niet af in uw toorn. 
‭U bent mij altijd tot hulp geweest, 
‭verstoot mij niet, verlaat mij niet, 
‭God, mijn behoud.
‭‭ 10 ‭‭Al verlaten mij vader en moeder, 
‭de ‭HEER‭ neemt mij liefdevol aan. 
‭‭ 11 ‭‭Wijs mij uw weg, ‭HEER‭, 
‭leid mij op een effen pad, 
‭bescherm mij tegen mijn vijanden,
‭‭ 12 ‭‭lever mij niet uit aan mijn belagers. 
‭Valse getuigen staan tegen mij op 
‭en dreigen met geweld.
‭‭ 13 ‭‭Mag ik niet verwachten 
‭de goedheid van de ‭HEER‭ te zien 
‭in het land van de levenden?
‭‭ 14 ‭‭Wacht op de ‭HEER‭, 
‭wees dapper en vastberaden, 
‭ja, wacht op de ‭HEER‭.
‭‭ 
U roept ons in uw nabijheid?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand