Dringend

Psalmen 38:1-11. Wat is jouw dringende gebed tot de Heer?

1 ‭‭Een psalm van David, een dringend gebed. 
‭‭(38:2)‭ Wees niet vertoornd, ‭HEER‭, straf mij niet, 
‭bedwing uw woede, sla mij niet.
‭‭ 2 ‭‭‭(38:3)‭ Diep zijn uw pijlen in mij gedrongen, 
‭zwaar is uw hand op mij neergedaald.
‭‭ 3 ‭‭‭(38:4)‭ Door uw toorn is niets aan mijn lichaam nog gaaf, 
‭door mijn zonden is niets van mijn gebeente nog heel.
‭‭ 4 ‭‭‭(38:5)‭ Mijn schuld steekt hoog boven mij uit, 
‭als een zware last, te zwaar om te dragen.
‭‭ 5 ‭‭‭(38:6)‭ Mijn wonden zweren en stinken 
‭vanwege mijn lichtzinnig leven. 
‭‭ 6 ‭‭‭(38:7)‭ Ik loop gebogen, diep gebukt, 
‭ik ga in het zwart gehuld, dag in dag uit.
‭‭ 7 ‭‭‭(38:8)‭ In mijn lendenen woedt de koorts, 
‭niets aan mijn lichaam is nog gaaf,
‭‭ 8 ‭‭‭(38:9)‭ ik ben uitgeput, gebroken, 
‭met bonzend hart schreeuw ik het uit.
‭‭ 9 ‭‭‭(38:10)‭ Heer, al mijn verlangens zijn u bekend, 
‭mijn zuchten is u niet verborgen,
‭‭ 10 ‭‭‭(38:11)‭ mijn hart gaat tekeer, mijn kracht ebt weg, 
‭mijn ogen verliezen hun glans.
‭‭ 11 ‭‭‭(38:12)‭ Mijn liefste vrienden ontlopen mijn leed, 
‭wie mij na staan, houden zich ver van mij.

Heer, ik kom tot U, hoor naar mijn gebed.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand