Voorgehouden

Psalmen 39:1-6. Wat heb jij je voorgehouden en past dat in het plan van God met jouw leven?

1 ‭‭Voor de koorleider. Voor Jedutun. Een psalm van David. 
‭‭(39:2)‭ Ik had mij voorgehouden: Ik moet mij beheersen 
‭en mijn tong voor zonde behoeden, 
‭mijn mond met een muilband bedwingen 
‭te midden van mensen zonder God of gebod.
‭‭ 2 ‭‭‭(39:3)‭ En ik zei dan ook niets, geen woord, 
‭ik zweeg en vond geen verlichting, 
‭ik voelde steeds heviger pijn.
‭‭ 3 ‭‭‭(39:4)‭ Het brandde in mijn binnenste, 
‭bij mijn zuchten laaide een vuur op 
‭en mijn tong begon te spreken:
‭‭ 4 ‭‭‭(39:5)‭ ‘Geef mij weet van mijn einde, ‭HEER‭, 
‭van de maat van mijn levensdagen, 
‭laat mij weten hoe vergankelijk ik ben.
‭‭ 5 ‭‭‭(39:6)‭ U maakte mijn dagen een handbreed lang, 
‭mijn levensduur is niets in uw ogen, 
‭niet meer dan lucht is het bestaan van een mens, ‭sela‭
‭‭ 6 ‭‭‭(39:7)‭ niet meer dan een schaduw zijn levenspad, 
‭niet meer dan lucht wat hij rusteloos najaagt, 
‭hij vergaart en weet niet wie het toevalt.’
‭‭ 
Ik stel mijn verlangens onder de leiding van uw Geest


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand