Vrienden

Psalmen 35:11-16. Wie zijn jouw vrienden en wat is hun invloed op jouw geloofsleven?

11 ‭‭Valse getuigen staan tegen mij op
‭en vragen mij naar wat ik niet weet.
‭‭ 12 ‭‭Ze vergelden goed met kwaad,
‭ik voel mij van ieder verlaten.
‭‭ 13 ‭‭Waren zij ziek, ik trok een boetekleed aan,
‭en bleef mijn gebed onverhoord,
‭ik pijnigde mij door te vasten.
‭‭ 14 ‭‭Ik liep rond als waren zij vrienden, broers,
‭ik ging in het zwart gehuld en liep gebogen
‭als iemand die rouwt om zijn moeder.
‭‭ 15 ‭‭Maar toen ik dreigde te vallen, verheugden zij zich,
‭ze liepen te hoop en sloegen me onverwachts neer,
‭ze hadden me willen verscheuren,
‭‭ 16 ‭‭die bende godvergeten spotters
‭met een grijns op hun gezicht.
‭‭
Één als vrienden door de Geest van Jezus.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand