Redt

Psalmen 35:1-10. Met wat voor vijandschap heb je als kind van God te maken en hoe redt God?

1 ‭‭Van David. 
‭Bestrijd, ‭HEER‭, wie mij bestrijden, 
‭vecht tegen wie mij bevechten,
‭‭ 2 ‭‭wapen u, grijp het schild, 
‭sta op om mij te helpen!
‭‭ 3 ‭‭Zwaai met uw speer en strijdbijl 
‭en werp ze naar mijn achtervolgers. 
‭Zeg tegen mij: 
‭‘Ik ben het die je redt.’
‭‭ 4 ‭‭Dat beschaamd en vernederd worden 
‭wie mij naar het leven staan, 
‭dat eerloos terugdeinzen 
‭wie mij kwaad willen doen.
‭‭ 5 ‭‭Laten zij verwaaien als kaf in de wind 
‭wanneer de engel van de ‭HEER‭ hen opjaagt,
‭‭ 6 ‭‭laat hun weg donker en glad zijn 
‭wanneer de engel van de ‭HEER‭ hen vervolgt.
‭‭ 7 ‭‭Zonder reden hebben ze een net gespannen, 
‭zonder reden een kuil voor mij gegraven.
‭‭ 8 ‭‭Laat hen ten onder gaan voor zij het weten, 
‭verstrikt raken in hun eigen netten 
‭en zelf de ondergang tegemoet gaan.
‭‭ 9 ‭‭Dan zal ik juichen om de ‭HEER‭, 
‭mij verheugen over de redding die hij brengt.
‭‭ 10 ‭‭Uit de grond van mijn hart zal ik zeggen: 
‭‘‭HEER‭, wie is aan u gelijk? 
‭U bevrijdt de zwakken van hun onderdrukkers, 
‭de zwakken en de armen van hun uitbuiters.’
‭‭ 
Hij redt!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand