Antwoord

Psalmen 38:12-22. Wat zijn de antwoorden die God heeft gegeven op jouw vragen en hoe kwamen die antwoorden?

12 ‭‭‭(38:13)‭ Mijn belagers lokken mij in de val, 
‭wie mijn ongeluk willen, spreken dreigende taal, 
‭dag in dag uit verspreiden ze leugens.
‭‭ 13 ‭‭‭(38:14)‭ Maar ik houd mij doof en wil niet horen, 
‭ik doe als een stomme mijn mond niet open,
‭‭ 14 ‭‭‭(38:15)‭ ik ben als iemand die niet kan horen, 
‭geen verweer komt uit mijn mond.
‭‭ 15 ‭‭‭(38:16)‭ Want op u, ‭HEER‭, hoop ik, 
‭van u komt antwoord, mijn Heer en mijn God.
‭‭ 16 ‭‭‭(38:17)‭ Ik denk: Laten ze niet om mij lachen, 
‭niet triomferen nu mijn voet wankelt.
‭‭ 17 ‭‭‭(38:18)‭ Want ik ben de ondergang nabij 
‭en altijd vergezelt mij de pijn.
‭‭ 18 ‭‭‭(38:19)‭ Ik wil u mijn schuld belijden, 
‭door mijn zonden word ik gekweld.
‭‭ 19 ‭‭‭(38:20)‭ Maar mijn vijanden leven, zij zijn sterk, 
‭zij zijn met velen en blind is hun haat.
‭‭ 20 ‭‭‭(38:21)‭ Ze vergelden goed met kwaad 
‭en vallen mij aan, al zoek ik het goede.
‭‭ 21 ‭‭‭(38:22)‭ Verlaat mij niet, ‭HEER‭, 
‭mijn God, blijf niet ver van mij.
‭‭ 22 ‭‭‭(38:23)‭ Haast u mij te helpen, 
‭Heer, u bent mijn redding.
‭‭ 
Toen ik Hem riep gaf Hij antwoord.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand