Proef, en geniet

Psalmen 34:1-10. Heb jij geproefd van het leven met de Heer en waar geniet je dan van?

1 ‭‭Van David, toen hij zich aan het hof van Abimelech als een krankzinnige voordeed en pas wegging toen deze hem verjoeg. 
‭‭(34:2)‭ De ‭HEER‭ wil ik prijzen, elk uur van de dag, 
‭mijn mond is altijd vol van zijn lof.
‭‭ 2 ‭‭‭(34:3)‭ Laat mijn leven een loflied zijn voor de ‭HEER‭, 
‭de nederigen zullen het met vreugde horen.
‭‭ 3 ‭‭‭(34:4)‭ Roem met mij de grootheid van de ‭HEER‭, 
‭sluit u aan om zijn naam te verheffen.
‭‭ 4 ‭‭‭(34:5)‭ Ik zocht de ‭HEER‭ en hij gaf antwoord, 
‭hij heeft mij van alle angst bevrijd.
‭‭ 5 ‭‭‭(34:6)‭ Wie naar hem opzien, stralen van vreugde, 
‭schaamte zal hun gezicht niet kleuren.
‭‭ 6 ‭‭‭(34:7)‭ In mijn verdrukking riep ik tot de ‭HEER‭, 
‭hij heeft geluisterd en mij uit de nood gered.
‭‭ 7 ‭‭‭(34:8)‭ De engel van de ‭HEER‭ waakt 
‭over wie hem vrezen, en bevrijdt hen.
‭‭ 8 ‭‭‭(34:9)‭ Proef, en geniet de goedheid van de ‭HEER‭, 
‭gelukkig de mens die bij hem schuilt.
‭‭ 9 ‭‭‭(34:10)‭ Vromen, heb ontzag voor de ‭HEER‭: 
‭wie hem vreest lijdt geen gebrek.
‭‭ 10 ‭‭‭(34:11)‭ Jonge leeuwen lopen hongerig rond, 
‭wie de ‭HEER‭ zoekt, ontbreekt het aan niets.
‭‭ 
Proef van de vrijheid in Zijn nabijheid te zijn. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand