Vertrouw

Psalmen 31:9-18. Waarom kun je gerust op God vertrouwen?

9 ‭‭‭(31:10)‭ Heb erbarmen, ‭HEER‭, 
‭want ik verkeer in nood, 
‭mijn ogen zijn gezwollen van verdriet, 
‭mijn ziel en mijn lichaam verkwijnen, 
‭‭ 10 ‭‭‭(31:11)‭ mijn leven verloopt in ellende, 
‭zuchtend slijt ik mijn dagen, 
‭door eigen schuld slinken mijn krachten, 
‭tot op mijn botten teer ik weg.
‭‭ 11 ‭‭‭(31:12)‭ Bij allen die mij belagen 
‭wek ik de lachlust, 
‭bij mijn buren nog het meest. 
‭Wie mij kennen zijn verbijsterd, 
‭wie mij zien aankomen op straat 
‭wenden zich af en ontvluchten mij.
‭‭ 12 ‭‭‭(31:13)‭ Vergeten ben ik als een dode, weg uit het hart, 
‭afgedankt als gebroken aardewerk.
‭‭ 13 ‭‭‭(31:14)‭ Ik hoor de mensen over mij fluisteren, 
‭van alle kanten dreigt gevaar. 
‭Ze steken de hoofden bijeen 
‭en smeden plannen om mij te doden.
‭‭ 14 ‭‭‭(31:15)‭ Maar ik vertrouw op u, ‭HEER‭, 
‭ik zeg: U bent mijn God, 
‭‭ 15 ‭‭‭(31:16)‭ in uw hand liggen mijn lot en mijn leven, bevrijd mij 
‭uit de greep van mijn vijanden en vervolgers.
‭‭ 16 ‭‭‭(31:17)‭ Laat het licht van uw gelaat over mij schijnen, 
‭toon uw trouw en red uw dienaar.
‭‭ 17 ‭‭‭(31:18)‭ ‭HEER‭, u roep ik aan, maak mij niet te schande, 
‭laat de goddelozen te schande staan 
‭en verstommen in het dodenrijk.
‭‭ 18 ‭‭‭(31:19)‭ Zwijgen moeten de leugenaars, 
‭die hoogmoedig en vol verachting 
‭rechtvaardige mensen beschuldigen.
‭‭ 
Ik vertrouw op U vandaag.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand