Vrede





Psalmen 35:17-28. Ken jij de vrede van God en hoe zou je die omschrijven?

17 ‭‭Heer, hoe lang nog blijft u toezien?
‭Behoed mij voor hun moordlust,
‭red mijn kostbaar leven van die leeuwen.
‭‭ 18 ‭‭Dan zal ik u prijzen in de gemeenschap,
‭u loven waar heel uw volk bijeen is.
‭‭ 19 ‭‭Gun mijn vijanden, die valsaards, geen leedvermaak,
‭mijn redeloze haters geen blik van triomf,
‭‭ 20 ‭‭want het woord vrede kennen zij niet,
‭en tegen de weerlozen in het land
‭smeden zij bedrieglijke plannen.
‭‭ 21 ‭‭Ze roepen spottend,
‭hun mond wijd open:
‭‘Zie hém daar!’
‭‭ 22 ‭‭U hebt het gezien, ‭HEER‭, zwijg dan niet,
‭mijn Heer, houd u niet ver van mij.
‭‭ 23 ‭‭Verhef u, ontwaak, mijn God en mijn Heer,
‭verdedig mij, vecht voor mijn zaak.
‭‭ 24 ‭‭Doe mij recht, ‭HEER‭, mijn God,
‭u bent rechtvaardig,
‭sta niet toe dat ze zich om mij vermaken,
‭‭ 25 ‭‭laat hen niet kunnen denken:
‭‘Dit is wat we wilden.’
‭Laat hen niet kunnen zeggen:
‭‘We hebben hem verslonden.’
‭‭ 26 ‭‭Dat beschaamd staan en vernederd
‭wie zich verheugen op mijn ondergang.
‭Dat met schaamte en schande bedekt worden
‭wie zich boven mij verheffen.
‭‭ 27 ‭‭Dat van vreugde juichen
‭wie willen dat mij recht wordt gedaan.
‭Laat hen gedurig mogen zeggen:
‭‘Groot is de ‭HEER‭,
‭vrede wil hij voor zijn dienaar.’
‭‭ 28 ‭‭Van uw gerechtigheid zal mijn tong spreken,
‭van uw roem wil ik zingen, dag aan dag.

De vrede van God zij met jou.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand