Ontmoeten


Psalmen 27:1-6. Vertel eens over jouw ontmoeting met God!

1 ‭‭Van David. 
‭De ‭HEER‭ is mijn licht, mijn behoud, 
‭wie zou ik vrezen? 
‭Bij de ‭HEER‭ is mijn leven veilig, 
‭voor wie zou ik bang zijn?
‭‭ 2 ‭‭Kwaadwilligen kwamen op mij af 
‭om mij levend te verslinden, 
‭mijn vijanden belaagden mij, 
‭maar zij struikelden, zij vielen.
‭‭ 3 ‭‭Al trok een leger tegen mij op, 
‭mijn hart zou onbevreesd zijn, 
‭al woedde er een oorlog tegen mij, 
‭nog zou ik mij veilig weten.
‭‭ 4 ‭‭Ik vraag aan de ‭HEER‭ één ding, 
‭het enige wat ik verlang: 
‭wonen in het huis van de ‭HEER‭ 
‭alle dagen van mijn leven, 
‭om de liefde van de ‭HEER‭ te aanschouwen, 
‭hem te ontmoeten in zijn tempel.
‭‭ 5 ‭‭Hij laat mij schuilen onder zijn dak 
‭op de dag van het kwaad, 
‭hij verbergt mij veilig in zijn tent, 
‭hij tilt mij hoog op een rots.
‭‭ 6 ‭‭Daarom heft zich mijn hoofd 
‭fier boven de vijanden rondom mij, 
‭ik wil offers brengen in zijn tent, 
‭hem juichend offers brengen, 
‭ik wil zingen en spelen voor de ‭HEER‭.

Mag ik wonen in uw huis, al de dagen van mijn leven?


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand