Schuil

Psalmen 31:1-8. Waarom schuil jij (niet) bij God?

1 ‭‭Voor de koorleider. Een psalm van David. 
‭‭(31:2)‭ Bij u, ‭HEER‭, schuil ik, 
‭maak mij nooit te schande. 
‭Bevrijd mij en doe mij recht, 
‭‭ 2 ‭‭‭(31:3)‭ hoor mij, 
‭haast u mij te helpen, 
‭wees voor mij een rots, een toevlucht, 
‭een vesting die mij redding biedt.
‭‭ 3 ‭‭‭(31:4)‭ U bent mijn rots, mijn vesting, 
‭u zult mijn gids zijn, mij leiden, tot eer van uw naam,
‭‭ 4 ‭‭‭(31:5)‭ mij losmaken uit het net dat voor mij is gespannen, 
‭u bent mijn toevlucht.
‭‭ 5 ‭‭‭(31:6)‭ In uw hand leg ik mijn leven, 
‭‭HEER‭, trouwe God, u verlost mij.
‭‭ 6 ‭‭‭(31:7)‭ Wie armzalige goden vereren–ik haat ze, 
‭ík vertrouw op de ‭HEER‭.
‭‭ 7 ‭‭‭(31:8)‭ Ik zal mij verblijden, juichen over uw trouw, 
‭want u ziet mijn ellende, 
‭u kent de nood van mijn ziel,
‭‭ 8 ‭‭‭(31:9)‭ u laat niet toe dat de vijand mij insluit, 
‭u geeft mijn voeten de ruimte.
‭‭ 
God, mijn schuilplaats en toevluchtsoord.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand