Verhef

Psalmen 59:1-7. Voor welke situatie zou jij God willen vragen zich te verheffen, te helpen en om te zien?

1 ‭‭Voor de koorleider. Op de wijs van Verdelg niet. Van David, een stil gebed, toen Saul opdracht had gegeven David thuis vast te houden en hem te doden. 
‭‭(59:2)‭ Bevrijd mij van mijn vijanden, mijn God, 
‭bescherm mij tegen mijn belagers.
‭‭ 2 ‭‭‭(59:3)‭ Bevrijd mij van wie onrecht doen, 
‭red mij van hen die bloed vergieten.
‭‭ 3 ‭‭‭(59:4)‭ Zij hebben het op mijn leven voorzien 
‭en vallen mij aan met geweld. 
‭Niet om mijn misdaad, niet om mijn zonde, ‭HEER‭, 
‭‭ 4 ‭‭‭(59:5)‭ ik ben onschuldig, maar zij dringen op en sluiten de rijen. 
‭Verhef u om mij te helpen, zie naar mij om,
‭‭ 5 ‭‭‭(59:6)‭ ‭HEER‭, God van de hemelse machten, 
‭God van IsraĆ«l, ontwaak en straf alle volken, 
‭heb geen genade met verraad en onrecht. ‭sela‭ 
‭‭ 6 ‭‭‭(59:7)‭ Avond aan avond keren zij terug 
‭en zwerven rond in de stad, 
‭grommend als honden.
‭‭ 7 ‭‭‭(59:8)‭ Hun mond loopt over van venijn, 
‭de woorden op hun lippen zijn zwaarden, 
‭zij denken: Wie hoort het?
‭‭ 
Wanneer zegent U het droge land?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand