Helper

Psalmen 54:1-7. Met welke vijanden heb jij te maken en hoe is God daarin voor jou een Helper?

1 ‭‭Voor de koorleider. Bij snarenspel. Een kunstig lied van David, ‭(54:2)‭ toen de inwoners van Zif aan Saul waren gaan zeggen: ‘Weet u niet dat David zich bij ons schuilhoudt?’ 
‭‭(54:3)‭ God, bevrijd mij door uw naam, 
‭verschaf mij recht door uw macht.
‭‭ 2 ‭‭‭(54:4)‭ God, luister naar mijn gebed, 
‭hoor de woorden van mijn mond. 
‭‭ 3 ‭‭‭(54:5)‭ Vreemden vallen mij aan, 
‭zij staan mij met geweld naar het leven, 
‭zij houden God niet voor ogen. ‭sela‭
‭‭ 4 ‭‭‭(54:6)‭ Zie, God is mijn helper, 
‭de Heer is het die mijn leven draagt.
‭‭ 5 ‭‭‭(54:7)‭ Laat het kwaad zich keren tegen mijn belagers, 
‭toon uw trouw en breng hen tot zwijgen.
‭‭ 6 ‭‭‭(54:8)‭ Van harte zal ik u offers brengen 
‭en uw naam loven, ‭HEER‭, want hij is goed:
‭‭ 7 ‭‭‭(54:9)‭ hij heeft mij uit de nood gered, 
‭onbevreesd zie ik mijn vijanden aan.

Mijn helper in de nood; U bent nabij.
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand