Gebroken geest

Psalmen 51:14-19. Wat is een gebroken geest en heb jij die?

14 ‭‭‭(51:16)‭ U bent de God die mij redt, 
‭bevrijd mij, God, van de dreigende dood, 
‭en ik zal juichen om uw gerechtigheid.
‭‭ 15 ‭‭‭(51:17)‭ Ontsluit mijn lippen, Heer, 
‭en mijn mond zal uw lof verkondigen.
‭‭ 16 ‭‭‭(51:18)‭ U wilt van mij geen offerdieren, 
‭in brandoffers schept u geen behagen.
‭‭ 17 ‭‭‭(51:19)‭ Het offer voor God is een gebroken geest; 
‭een gebroken en verbrijzeld hart 
‭zult u, God, niet verachten.
‭‭ 18 ‭‭‭(51:20)‭ Wees Sion welgezind en schenk het voorspoed, 
‭bouw de muren van Jeruzalem weer op.
‭‭ 19 ‭‭‭(51:21)‭ Dan zult u de juiste offers aanvaarden, 
‭offers in hun geheel verbrand, 
‭dan legt men stieren op uw altaar.
‭‭ 
Heer, aanvaard mijn offer nu, mijn gebroken hart.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand