Reinig mij

Psalmen 51:1-6. Wat is jouw gebed als je denkt aan reinheid en waarheid?

1 ‭‭Voor de koorleider. Een psalm van David, ‭(51:2)‭ toen de profeet Natan hem had bezocht, nadat hij met Batseba geslapen had. 
‭‭(51:3)‭ Wees mij genadig, God, in uw trouw, 
‭u bent vol erbarmen, doe mijn daden teniet,
‭‭ 2 ‭‭‭(51:4)‭ was mij schoon van alle schuld, 
‭reinig mij van mijn zonden. 
‭‭ 3 ‭‭‭(51:5)‭ Ik ken mijn wandaden, 
‭ik ben mij steeds van mijn zonden bewust,
‭‭ 4 ‭‭‭(51:6)‭ tegen u, tegen u alleen heb ik gezondigd, 
‭ik heb gedaan wat slecht is in uw ogen. 
‭Laat uw uitspraak rechtvaardig zijn 
‭en uw oordeel zuiver.
‭‭ 5 ‭‭‭(51:7)‭ Ik was al schuldig toen ik werd geboren, 
‭al zondig toen mijn moeder mij ontving,
‭‭ 6 ‭‭‭(51:8)‭ maar u wilt dat waarheid mij vervult, 
‭u leert mij wijsheid, diep in mijn hart.
‭‭ 
Reinheid en waarheid


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand